FORMULA E EKSKLUZIVNO NA TV3

Po novem prvenstvo Formule E ni samo pokalno prvenstvo ampak je pravo Svetovno Prvenstvo. In po novem si ga boste lahko ogledali tudi na Slovenski televiziji. To bo TV 3, kjer smo imeli v zadnjih letih na programu Formulo 1.

Ampak pojdimo po vrsti. Formulo E je leta 2014 ustanovil španski poslovneš iz londonskega cityja Alejando Agag . Ker ni izhajal iz “motoršportne družine” je šlo najprej za precej finančni projekt. Vendar pa je bil Jean Todt, predsednik mednarodne avtomobilistične organizacije FIA dovolj daljnoviden, da je Formulo E povabil v družino FIA. Ker pša je tudi medijsko spreten je to predstavil tako, kot da se je Formule E spomnil on.

Jasno, da se je Formula E srečevala z različnimi težavami. Tudi tehnološkimi in velikokrat je bila pri ljubiteljih bencinskega dirkanja deležna posmeha. Češ, da so to igračke za otroke in da imajo tudi enak zvok, pa da rabijo dirkači dva avtomobila, da sploh pridejo do cilja. Vse to je bilo namreč res, kajti prva generacija teh formul je imela res premalo zmogljivo baterijo, da bi zmogla celotno dirko. Je pa Agag imel dobro marketinško zamisel; vse tekme je namreč želel izpeljati v središčih mest. Zato so bili stroški organizacije precejšnji, vendar pa je po drugi strani v Formulo E prihajalo tudi vse več denarja pokroviteljev. Zelo hitro pa se je temu tekmovanju pridružilo veliko število avtomobilskih proizvajalcev. In zdaj je to avtomobilsko tekmovanje v katerem sodeluje daleč največ proizvajalcev; praktično so prisotni vsi koncerni. Manjkata praktično samo Tesla in Toyota.

Prav zaradi avtomobilskih proizvajalcev pa so že v začetku v avtomobilih sedeli vrhunski dirkači. Ne tako, kot na primer v DTM, kamor so včasih zavili odsluženi dirkači F1, ampak fantje, ki so bili resnično hitri. To so bili predvsem tisti hitrejši tovarniški vozniki iz prvenstva vstrajnostnih dirk (LeMans), turing prvenstev in DTM. Zato in zaradi uličnih dirk, ki so vedno zanimive od tistih iz klasičnih dirkaišč, je bil spektakel zagotovljen.

Favorit Luca DiGrasi

Brazilec, rojen v Sao Paulu je eden najuspešnejših dirkačev tega tekmovanja. Vozil je prav vse dirke, 69 jih je bilo do zdaj in od tega je zmagal desetkrat. Ima še nekaj prvih startnih mest, pa najhitrejših krogov, ter kupico odrov za zmagovalce. Vozi za moštvo Audija. No, uradno se ta ekipa imenuje Audi Sport ABT. Ljubitelji F1 se ga lahko spomnite iz zdaj že daljnega leta 2010, ki je eno sezono vozil za mošvo Virgin, vendar ne s kakšnim velikim uspehom. Kmalu se je preselil k Audiju in bil zelo uspešen v prvenstvu v vztrajnostnih dirk. Seveda tudi v slovitem LeMansu. Vozil je v moštvu skupaj z nenadkriljivim Tomom Kristensenom in leta 2014 osvojil drugo mesto. Že to, da je vozil v istem avtomobilu, kot devetkratni zmagovalec LeMansa Kristensen, je dovolj zgovoren podatek o njegovi kakovosti in hitrosti. In takoj, ko je bila ustanovljena Formula E se je vsedel v električni dirkalnik in od takrat ni izpustil niti ene dirke. V sezoni 2016/17 je postal tudi zmagovalec tega tekmovanja. Uspešnejši od njega je samo švicar Sebastien Buemi. Luca pa je bil tudi sploh prvi zmagovalec Formule E!

In zakaj predstavljamo prav Luco DiGrasija? Preprosto zato, ker je za večino poznavacev električne formule eden prvih favoritov letošnjega prvenstva. In tako bi postal tudi prvi svetovni prvak.

Formula E na TV3

Zadnjih nekaj let smo se že navadili, da je Formula na TV3. Dobro, ne bo Formula 1, bo pa Formula E. Komentator bo stari znanec komentiranja dirk Dušan Lukič. Ne samo da je velik poznavalec avtomobilskega športa, je velik strokovnjak tudi za električno mobilnost. Bil je urednik revije Plugin, ene od prvih revij nasploh, ki je bila v celoti posvečena električni mobilnosti. Zato je verjetno prav on daleč najbolja, če ne edina prava izbira za komentatorja teh dirk.

Dušan je pred sezono povedal: “Letošnjo sezono so organizatorji zastavili zelo ambiciozno, saj načrtujejo vrnitev v mestna središča največjih svetovnih mest, tudi Rima, Londona, Berilna, Monaka, Valencije, New Yorka … Letošnja sezona je tudi zadnja, v kateri moštva uporabljajo dirkalnike druge generacije, ki jih zato odlično poznajo in so jih izpilila do podrobnosti. Ker so tudi lastni pogonski sklopi vseh moštev na podobno razvitem nivoju, pričakujem tesne boje na stezah in veliko različnih zmagovalcev. Boj bo, ker v Formuli E sodeluje kar 7 velikih avtomobilskih proizvajalcev s svojimi tovarniškimi ekipami, oster, saj gre za ugled na področju električne mobilnosti, ki je najhitreje rastoči del avtomobilske industrije. Kombinacija zmage željnih dirkačev in moštev, mestnih stez in dirkalnikov z obilico navora ter z dodatnimi možnostmi prehitevanja, na primer začasno povečanje moči motorja, je že doslej prinašala obilico zanimivega dogajanja, tudi trčenj, in letos ne bo nič drugače.”

Koledar se začne ta petek in soboto, 26.  in 27. februarja v Savdski Arabiji, tudi z neposrednim prenosom na TV3! Kvalifikacije ob 13:45 in dirka ob 17:45